domenica 1 giugno 2014

Diogene Laerzio, Vita di Eschine, II, 60-61 ( dalle Vite dei filosofi )

Ἰδομενεὺς ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ συμβουλεῦσαι περὶ τῆς φυγῆς Σωκράτεικαὶ οὐ ΚρίτωναΠλάτωνα δέὅτι ἦν Ἀριστίππῳ μᾶλλον φίλοςΚρίτωνι περιθεῖναι τοὺς λόγουςδιεβάλλετο δ᾽  Αἰσχίνης καὶ μάλισθ᾽ ὑπὸ Μενεδήμου τοῦ Ἐρετριέως ὡς τοὺς πλείστους διαλόγους ὄντας Σωκράτους ὑποβάλλοιτολαμβάνων παρὰ Ξανθίππηςὧν οἱ μὲν καλούμενοι ἀκέφαλοι σφόδρ᾽ εἰσὶν ἐκλελυμένοι καὶ οὐκ ἐπιφαίνοντες τὴν Σωκρατικὴν εὐτονίανοὓς καὶ Πεισίστρατος  Ἐφέσιος ἔλεγε μὴ εἶναι Αἰσχίνου2 [61] καὶ τῶν ἑπτὰ δὲ τοὺς πλείστους Περσαῖός φησι Πασιφῶντος εἶναι τοῦ Ἐρετρικοῦεἰς τοὺς Αἰσχίνου δὲ κατατάξαιἀλλὰ καὶ τῶν Ἀντισθένους τόν τε μικρὸν Κῦρον καὶ τὸν Ἡρακλέα τὸν ἐλάσσω καὶ Ἀλκιβιάδην καὶ τοὺς τῶν ἄλλων δὲ ἐσκευώρηταιοἱ δ᾽ οὖν τῶν Αἰσχίνου τὸ Σωκρατικὸν ἦθος ἀπομεμαγμένοι εἰσὶν ἑπτάπρῶτος Μιλτιάδηςδιὸ καὶ ἀσθενέστερόν πως ἔχει:ΚαλλίαςἈξίοχοςἈσπασίαἈλκιβιάδηςΤηλαύγηςῬίνων.


Pare che questo Eschine si fosse appropriato di dialoghi scritti da Socrate. Dunque il caro Socrate avrebbe composto dialoghi imitati poi dai discepoli, e passa invece per uno che non ha scritto nulla !

Nessun commento:

Posta un commento